Alla inlägg under september 2008

Av Sofi - 2 september 2008 20:06

inte min starka sida direkt det här med fysik, men det går om än lite knackigt. Igår så var det genomgång av en massa gubbar och tanter inom fysiken som hade gjort bra saker, fått Nobelpris osv, vi studenter satt i långa perioder med frågande tom blick och fattade noll.


Idag gick det lite bättre då vi hade grupparbete (2 o 2) och gjorde en studie om tiden det tar för en pendel att pendla. Var ungefär lika kul som det låter. Men T och jag hade ett bra samarbete och blev klara med uppgiften, skrev rapporten och gjorde diagram över resultaten och blev klara i god tid. Trevlig när man får ett bra samarbete och det fungerar så bra som det gjorde för oss.


Idag kom även alla mina resterande böcker till kursen, så nu har jag att läsa hela terminen utan att bekymra mig. Och till våran bil hade Jeppe grindarna kommit så det blev västa paket uthämtningen efter skolan idag.


Näpp, nu är det dax att få småtrollen i säng så de orkar upp imorgon till dagis och skola.

Ovido - Quiz & Flashcards