Direktlänk till inlägg 27 juni 2007

Veterinär besök & shopping

Av Sofi - 27 juni 2007 18:16

Vaknade imorse lika trött som när jag lade mig i sängen, Liam är förkyld och har hostat halva natten, ljuvligt....Kan tala om att han är på väg att bli blöjfri, nästan 3 år gammal så har min lilla bäbis sovit utan blöja i 2 nätter, lite stolt är jag då det faktiskt inte hänt någon olycka i sängen, ännu.


Idag så har vi varit in till veterinären och ordnat så att Himmla fått sin andra rabies spruta, nu är det "bara" att vänta 120 dagar innan provtagning för att se om vaccinationen lyckats. Anouk var också med för att få sin vanliga vaccination mot kennelhosta mm.


Efter vet.besöket så åkte Johan, jag och Liam och handlade, Liam har nu äntligen fått sina flippflopp tofflor som han tjatat om i flera veckor. Var in till djuraffären och inhandlade några tuggben och en ny flytleksak till hundarna. Sist bar det av in på Ö & B, där hittade vi rengöringsmedel till poolen, 2 presenter till Patric som fyller år snart, stövlar till Liam och lite mera bra i ha saker.


Även idag så behövde jag inte åka till simskolan då barnens faster gjorde, fast imorgon så är det min tur igen och sedan på fredag är det avslutning och då följer hela familjen med och tittar på vad grabbarna har lärt sig.


Och nej, jag har fortfarande inte laddat in bilderna på datorn från kameran, så det blir inga bilder idag heller på några marsvinsbäbisar. Kan annars tala om att det väntas 2 spännande kullar nu, en goldenagouti kull och en förhoppningsvis d.e white kull (blir väl p.e av allt).


/Sofi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofi - 4 februari 2009 18:02

kommer att ske på bloggen. Nya kommer att finnas på denna adress: http://kelamiza.blogspot.com/   Avslutar här med en utmaning som jag hittade på Himmlas uppfödares blogg. Jag brukar inte delta i utmaningar men den här är faktiskt helt i min smak och...

Av Sofi - 1 februari 2009 16:16

är jag i dag än vad jag varit tidigare i helgen, har legat nedbäddad i soffan under täcket både fredag och lördag, yr och ont i huvudet som bara den. Idag är det som sagt bättre och jag har kunnat sitta vid datorn och titta runt lite, anmält till en ...

Av Sofi - 30 januari 2009 18:45

Vaknade och hade ont i huvudet och på den vägen är det. Dagen har tillbringats i soffan under täcket, japp, jag fryser fast vi har eldat och har hela 22 grader inne, alvedon har tagits med jämna mellanrum för att hålla huvudvärken på rätt sida om smä...

Av Sofi - 26 januari 2009 12:09

Heba och Lena tar en liten paus i lekandet.

Av Sofi - 26 januari 2009 10:19

Jodå, redan på förmiddagen tog jag med mig Heba för en tripp till Västerås för att hälsa på Michelle, hundarna och katterna. Heba blev mycket glad över att få träffa sina kompisar Lady och Lena, båda av rasen Italiensk vinthund. Det blev en hel del l...

Ovido - Quiz & Flashcards