Alla inlägg under november 2008

Av Sofi - 16 november 2008 15:47

Heba BIR med Hp och sedan BIG 3. Och vilken toppenkritik, här kommer den: Välskuret vackert huvud med klart fem. uttryck. Mörka ögon, välburna öron, vacker hals utm. benstomme. Starka mellanhänder och tassar. utm topp lnje i stående. Lagom vinklat starkt bakställ. Fina vägvinnande rörelser. Charmerande temp.


Neo fick trots att han började halta, vi inte vet var det kom ifrån, en 1:a och även där toppenkritik: Mkt trevlig hanvalp. Mkt vackert, välskuret huvud, välburna öron, vacker hals, stram front, utm benstomme. Välvinklat bakställ.  Mkt trevligt temp. 


Som uppfödare, ägare och handler är jag både stolt och glad över dagens resultat.


Och mamma Himmla då, jo hon har varit hemma och varit ledsen hela dagen, tittat efter oss i fönstret och gnällt hela tiden. Skulle tro att hon är nöjd nu när vi är hemma igen och hon har koll på oss alla. Neo tuggar tuggben  och Heba ligger och sover fint i soffan.


Själv ska jag ta och ta det lugnt resten av dagen och bara njuta av de sista timmarna, imorgon är det skola igen och jag ska iväg direkt på morgonen.

Av Sofi - 16 november 2008 09:02

Nu är Himmla jätte ledsen, hon som bara älskar när vi packar utställningsväskan och åker iväg ska vara hemma idag, ännu så länge tror hon att hon ska få följa med, men stackars liten när vi går ut genom dörren och hon blir kvar hemma. Lovisa och Patric får skämma bort henne med något riktigt gott när vi åker.


Återkommer med hur det gått när vi kommer hem.

Av Sofi - 15 november 2008 19:11

har vi gjort nu på kvällen, det är ju hundutställning imorgo och efter dagens lek ute på en lerig tomt så fanns bara ett val och det var en rejäl dusch för båda "små" trollen. Fast om jag ska erkänna så kändes inte Neo som någon liten hund inne i duschkabinen, stor och tung var det enda jag kände. Så efter hans dusch så fick det bli vågen och han vägde blott ynkliga 21,7 kg :), det är inte för intet han kallas Fet Neo (fast han är inte fet alls).

Heba fick också väga sig, hon vägde hela 17 kg, vilket är en ökning på 3 kilo sedan 3 veckor tillbaka, och vi är mycket nöjda med den utvecklingen då hon nu är i riktigt fin konditon. Ska bli kul att se vad domaren tycker imorgon om båda hundarna.


Nu ska jag packa iordning väskan med allt som ska med, nummerlappar, hundmat, hundgodis, köttbullar & korv, tuggben, utställningskoppel, vattenflaska samt vattenskål och matskålar, kaffe, lite att tugga på för oss tvåbeningar, och givetvis mer vatten till oss, misstänker att Johan även vill ha med godis att tugga på. Burarna ligger redan i bilen sedan förra utställningen, så de lär vi inte glömma. Något jag däremot glömt är att kolla upp var jag har alla kläder, byxorna har jag koll på, men var sjutton har jag gjort av kavajen & skorna........bara att börja leta.


Annars så har Max, jag och Neo varit hos mormorn idag, Neo har lekt med hennes hund Ricco (nerklippt Lhasa apso), och jösses vilket drag det blev i lägenheten, full fart i två timmar, Neo bara avgudar Riccos päls.


Jo, sen har Johan varit duktig och bytt ytterdörr så nu bör det bli lite varmare i hallen och framförallt fritt från drag, och barnen kan öppna dörren utan att låset strular, trevligt. Och snygg är dörren också, vit och fin, till skillnad från förut.


Just det packa väskan var det, ska ila iväg och göra det på engång.

Av Sofi - 12 november 2008 17:31

Nä, det blev ju som jag trodde, ingen paus idag inte, vi satt och var effektiva ändar fram till kl.15.00 och klara med det som vi hade tänkt, men visst blev det lite bråttom på slutet.


Efter en sådan här intensivt tänkande dag så är jag helt trött i huvudet och jag misstänker att jag somnar tidigt ikväll, men det gör inget, hade ändå inte tänkt göra något viktigt.


Så redan nu, godnatt på er.

Av Sofi - 12 november 2008 08:51

Idag är jag i skolan, igen, inga lektioner utan det är vårat temaarbete som ser till att jag kommer dit. Idag är det jag och U som ska skriva lite tillsammans, de andra i gruppen är hemma och tittat lite på andra saker som vi funderar på att ha med.


Min lilla dator börjar nu bli berest, han (ja, det får vara en han) är med varje dag nu och vi skriver febrilt på den, aldrig hade jag trott att jag skulle få sån nytta av min bärbara dator, iof så köpte jag de för att använda i studierna och ha möjlighet att ta med den, men att jag skulle börja släpa på den dagligen hade jag inte trott. Fast den övriga familjen är ju inte lika nöjda, av den anledningen att vi har endast en fungerande dator och det är min lilla bärbara. Men som sagt, jag är nöjd....... :)


Lovisa har börjat om med sin förkylning, hon är hemma med feber, ont i halsen och snorig, Liam han hostar men är ännu sålänge på dagis, Max är snorig/hostig men fortfarande i skolan och Patric, ja han mår bara bra. Själv så är det lite varannandag på min förkylning, idag har jag känning av mina bihålor (IGEN!!!!), det visar sig genom mycket täppt näsa och tillhörande huvudvärk, annars så mår jag ok.


Nu ska jag börja jobba lite, kanske återkommer jag om vi tar någon paus, men vem vet, vi är lite dåliga på pauser ibland.

Av Sofi - 8 november 2008 12:00

Och här roar jag mig med att jobba lite med temaarbetet ihop med en annan i gruppen via msn, funkar ju faktiskt riktigt bra. Vi har nyss kommit överens om at första delen känns färdig och nu ska vi sätta oss och titta lite i våra böcker för att kunna hänvisa till dem.


Kan lugna alla med att jag tänker inte sitta med detta hela dagen utan bara en stund, måste ju få ha lite ledigt, det är trots allt lördag.


Kommer annars att ta det lugnt, tvätta lite och titta lite på TV imellan åt. Ja, slappa och ta det lugnt och försöka bli friskt och pigg.


Ha en bra dag.

Av Sofi - 7 november 2008 11:39

ska jag väl ge ifrån mig iallafall.


Mycket med skolan nu, är inne på vårat temaarbete och det tar mycket tid och ork, och som om det inte vore nog så ger sig inte min förkylning. Den som säger att vi har det bra och har lediga dagar mitt i veckan och att det är lätt och simpelt att studera på högskolan ligger bra till för att åka på en smäll kan jag säga, det är allt annat än lungt och ledigt har man aldrig. Men det är tur att jag trivs med mitt val av studier, det gör att man orkar med trots att det är tufft som sjutton. Att jag sen är i en grupp underbara människor, genom goa och rara till 100% gör ju inte saken sämre direkt.


Annars så knallar allt på som vanligt. Liam är förkyld också, de andra är pigga och friska, än så länge. Har idag på morgonen varit på utvecklingssamtal med Patric, inga problem utan han hänger med i skolan och är en toppen kille enligt fröken, blir så stolt och glad över att höra sådant.


Idag kom även nummerlapparna för hundutställningen i Sundbyholm nästa helg, en inoff.utställning, men det är som träning för Heba och Neo men givetvis hoppas jag och siktar in mig på att vi ska få bra resultat, det är ju liksom hela poängen med att ställa ut.


Nu ska jag återvända till att jobba lite med skolarbetet här hemmifrån, och se om jag fått något mail ifrån mina kamrater som sitter på skolan och jobbar.

Ovido - Quiz & Flashcards