Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Sofi - 6 oktober 2008 18:18

att vara lite bitter och sur, för nu när jag kom ut och gav marsvinen mat så upptäcker jag bäbisar hos Otia, 3 stycken (1 self pew hona, 1 self cream hane och tillsist 1 cr.cream hane), pew honan är söt som socker och helt underbar och den crestade cream hanen lika så och de ser helt felfria ut i dagsläget.

Blev genast mycket gladare och matade vidare och upptäcker till min glädje fler bäbisar fast i en annan bur, nämligen hos cream honan Carlina, 1 cr. dew hona, 1 cr. cream hona och 1 self cream hane blev resultatet där, även här ser de felfria och skitsnygga ut. Pappa till den kullen är ett Nattsmygarn hane vid namn Xasuke.


Tänk vad lite gnäll kan åstakomma, nu känner jag mig lite gladare och nöjdare.

Av Sofi - 6 oktober 2008 16:57

i lugn och ro.


Det har varit en ganska så intensiv dag med skola på f.m Teknik står det på den här veckans schema, verkar kunna bli kul.


Efter lunchen så uträttade jag lite ärenden hit och dit på stan, bla så har jag inhandlat nya skor som jag kan ha när jag är ute och går (hoppas slippa ont i ryggen nu), lite nya postit lappar för att markera sidorna i studielitteraturen, hittade även en ny spännande pocket bok att läsa.


Sist på dagens måste lista var ett besök hos optikern och därmed en utgift till då det behövdes nya glasögon. Så nu har jag provat ut bågar och lite annorlunda blev det mot dom jag har nu, ska bli spännande att få hem och få använda dom sen.


Kan även tala om för de som är marsvinsintresserade och läser här att Nattsmygarns Enkouou, även kallad E födde sin kull här i helgen. Resultatet blev 2 hanar och en hona alla d.e white och crested. Söta, givetvis, men ändå är jag missnöjd eftersom iallafall 1 har pälsriktningsfel, som vanligt då(bitter och sur). Behöver jag tala om hur trist och tråkigt jag tycker det är, spelar ingen roll längre hur jag försöker avla och plocka in "nytt" blod, jag befinner mig ständigt i denna återvändsgränd. Nä, nu ska jag inte sura över det längre, utan se framåt och se vad nästa kull har att erbjuda.

Ovido - Quiz & Flashcards