Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Sofi - 4 oktober 2008 14:04

kan jag blogga på ordentligt.


Måste ju få tala om att hemma hos Himmlas uppfödare Kennel Ezhar så har Himmlas kullsyster fått valpar den 30/9, 4 tikar och 2 hanar blev resultatet. Finns även att beskåda i deras blogg, titta och njut, faraovalpar är ju bland det goaste man kan se, tycker jag.


Grattis igen Annakarin till era fina valpar.

Av Sofi - 4 oktober 2008 13:29

men det har bara varit så mycket på sista tiden.


Det är ganska så intensivt i skolan just nu, vi har ju ämnesveckor och då är det olika skolämnen varje vecka. Och inte räcker det med att man bara är närvarande och lite vaken på lektionerna, man ska vara påläst (1-3 böcker per vecka), prata och gärna vara aktiv och delaktig i olika moment under dagarna.


Den här veckan har det varit kemi/biologi på schemat, mao så har vi läst en bok om hur man kan arbeta med det i skolan, exerimenterat, pratat en massa, skrivit rapport och även varit på en träd promenad och lärt oss hur olika träd ser ut.


Och inte nog med skolarbete så har jag även tagit tag i mig själv för att gå ner i vikt och få in träning i mitt liv, det är ett helt företag bara det känns det som. Det jag kan säga är att jag blir pigg, likt en duracell kanin efter träningen iallafall, hel speedad......


Annat som hänt då.....ja, våran Anouk har flyttat hem till sin uppfödare igen då hon tydligt visat att hon inte trivts här hemma, ett tungt och jobbigt beslut som vi fällt många tårar över, mer om det orkar jag inte skriva.


Annars så är alla pigga och friska, ingen förkylning här just nu och hundarna mår bara bra.

Ovido - Quiz & Flashcards